خرید زمین در استانبول
نوشته شده توسط : عر فان

خرید زمین در استانبول

استانبول یکی از شهر های بزرگ جهان میباشد که سالانه توریست های بسیاری به بازدید از ان به ترکیه سفر میکنند. همچنین ایرانیان عزیز مدتی است که به دنبال خرید زمین در استانبول میباشند. بنابراین تصمیم گرفتیم که در طی مقاله ای برای شما که قصد خرید زمین در استانبول دارید, هتل های مناسب استانبول را برایتان توضیح دهیم.

هتل اوتوپرا

اگر می‌خواهید یک سفر دونفره به استانبول داشته باشید که هزینه اقامتتان هم گران تمام نشود، پیشنهاد می‌کنیم سراغ هتل اوتوپرا را در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال و دلما باغچه بگیرید. هتل اوتوپرا یکی از آن هتل های ۳ ستاره استانبول است که علاوه بر اتاق‌های مرتب و تخت‌های راحت، مسافران می‌توانند از صبحانه بوفه و سایر امکانات رفاهی رایگان آن استفاده کنند.

توجه: این هتل کودکان را پذیرش نمی‌کند!

آدرس: استانبول، بی‌اغلو، کجاتپه، خیابان فریدیه، شماره 95

 خرید زمین در استانبول

هتل بودو

یکی دیگر از هتل های ۳ ستاره استانبول در نزدیکی دلماباغچه و برج گالاتا، هتل بودو است. مزیت بزرگ این هتل قیمت مناسب در عین پاکیزه‌بودن اتاق‌هایش است. ضروری‌ترین امکانات رفاهی در این هتل برایتان فراهم شده است و بهترین اتاق‌هایش آن‌هایی است که پنجره‌های بزرگ با چشم‌انداز خیابان را دارند.

خوب است که بدانید هتل بودو در نزدیکی بافت تجاری عمده‌فروش‌ها قرار گرفته است که در کنار خرید آسان، زود تعطیل می‌کنند. پس بهتر است بازگشتتان را به هتل به آخر شب موکول نکنید چون این محله در آخر شب بسیار خلوت می‌شود.

آدرس: استانبول، فاتح، محله کمال‌پاشا، خیابان یشیل تولومبا

برای شناخت مناطق و خرید زمین در استانبول بهتر است در مورد جاهای تاریخی استانبول نیز صحبت کنیم.

گردش در تونل زمان

به نظر من اولین کاری که هر فرد باید بعد از رزرو هتل و استراحتی کوتاه در آن انجام دهد، گشت‌وگذار در شهر و دیدن جاهای تاریخی‌اش است. جاهای تاریخی استانبول بی‌شمارند؛ اما در این نوشته به آن‌هایی اشاره شده است که دیدنشان به شدت به شما توصیه می‌شود.

 

موزه ایاصوفیه

موزه ایاصوفیه از آن جاهای تاریخی استانبول است که حتی اگر تابه‌حال به این شهر سفر نکرده باشید هم درباره‌اش شنیده‌اید. ایاصوفیه در نزدیکی آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی است و پر رمز و راز بودن معماری‌اش برای همگان جذاب است به طوریکه حتی با خرید زمین در استانبول شما به شدت علاقه مند به این موزه خواهید شد.

موزه ایاصوفیه استانبول به اندازه یک یا حتی چندین کتاب،‌ داستان دارد؛ اما همین را بدانید که این بنا در دوران امپراطپری روم شرقی تحت عنوان کلیسای ارتودوکس شروع به فعالیت کرد و در دوران امپراطوری عثمانی، به مسجد تبدیل شد. برای دانستن باقی تاریخچه و داستان‌های شنیدنی‌اش و نیز تماشای معماری کم‌نظیرش، حتماً در سفرتان به استانبول، به دیدنش بروید. اگر تابستان رفتید، ساعت بازدید از 9 صبح تا 7 عصر است و در زمستان از 9 صبح تا 6 عصر. این را بدانید که دوشنبه‌ها موزه ایاصوفیه تعطیل است.

آدرس موزه ایاصوفیه: استانبول، فاتح، محله سلطان احمد، میدان ایاصوفیه

 

مسجد سلطان احمد

بعد از اینکه موزه و مسجد ایاصوفیه (یا همان کلیسای قدیم ایاصوفیه) را دیدید، بروید به سمت مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی زیبا و مثال‌زدنی. می‌دانید چرا به مسجد سلطان احمد استانبول می‌گوییم مثال‌زدنی؟ از آن بابت که وقتی روبه‌روی این یکی از جاهای تاریخی استانبول می‌ایستید، نیرویی همچون نیروی گرانش، شما را به سمت خود جذب می‌کند.

اول آن هیبت و جلال بیرون بنا چشمانتان را به خود خیره می‌کند و بعد از اینکه وارد مسجد شدید، معماری داخلی مسجد میخکوبتان می‌کند. این مسجد با معماری منحصربه‌فردش، در زمان ساخت خود (۱۶۱۷ میلادی) با اهداف سیاسی در نزدیکی یکی از مهم‌ترین کلیساهای مسیحیان، برای مسلمانان ساخته شد. شمارش پنجره‌های آن که قطعاً از دستتان در می‌رود، چیزی حدود ۲۶۰ پنجره است و ۶ مناره راست‌قامت در اطراف مسجد همچون دژی از آن محافظت می‌کنند.

حالا سری بزنید به داخل این مسجد که شاهکاری از دوران عثمانی است. همین الان تصور کنید بنایی باصلابت با ۲۰هزار قطعه کاشی خوش‌رنگ‌ولعاب و دست‌ساز روبه‌رویتان قرار گرفته است. قطعاً از دیدن این جلال و جبروت حیرت می‌کنید. اجازه دهید بیشتر از این وارد جزئیات نشوم زیرا قطعا این مکان با خرید زمین در استانبول به یکی از مکان های مورد نظز شما تبدیل خواهد شد.

آدرس مسجد سلطان احمد: استانبول، منطقه اروپایی فاتح، محله سلطان احمد، خیابان آت میدانی، پلاک 70

 خرید ویلا در استانبول

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا

با شنیدن آب‌انبار یاد چه می‌افتید؟ جایی برای تأمین آب شرب که گذشتگان ما استفاده می‌کردند؟ درست است؛ اما داستان آب‌انبار تاریخی باسیلیکا متفاوت است. باسیلیکا بنایی عجیب است، ۳۳۶ ستون با ارتفاع ۹ در زیرزمینی با ۵۲ پله ساخته شده است. این بنا به دوران بیزانس برمی‌گردد، یعنی قرن‌ها قبل از میلاد؛ اما جالب است بدانید که در نیمه‌های قرن شانزدهم و توسط یک توریست هلندی دوباره به جهانیان معرفی شد.

قبول دارید که هرچه بیشتر درباره جاهای تاریخی استانبول می‌خوانید و می‌شنوید، به اسرارآمیز بودن آن‌ها بیشتر پی می‌برید؟

آدرس آب انبار تاریخی باسیلیکا: استانبول، فاتح، محله عالم‌دار، خیابان یرباتان

ساعت کاری: 9 صبح تا 5:30 عصر

 

کاخ توپکاپی

حالا نوبت می‌رسد به یکی دیگر از جاهای تاریخی استانبول، یعنی کاخ توپکاپی که در نزدیکی همان ۳ بنای قبلی است. واژه «توپکاپی» با معنی «دروازه توپ» اشاره به داستان ساخت این کاخ دارد. تاریخ ساخت توپکاپی به دوران بعد از فتح استانبول برمی‌گردد و علاوه بر اینکه نمادی از شکوه امپراطوری آن دوران بود، حدود ۴ قرن محل سکونت افراد حکومتی و مرکز اداری‌آموزشی امپراطوری عثمانی نیز محسوب می‌شد.

یادتان باشد برای دیدن چنین بنایی حداقل باید ۴ یا ۵ ساعت زمان داشته باشید. پس طوری برنامه بازدیدتان را بچینید که برای تماشای نمادی از عظمت امپراطوری عثمانی وقت کافی داشته باشید. این بناها شمارا به معماری ترکیه علاقه مند میکنندو تصمیم شمارا برای خرید زمین در استانبول جدی تر میکنند.

آدرس کاخ توپکاپی: استانبول، فاتح، محله جانکورتاران

ساعت کاری: 9 صبح تا 4:30 عصر | سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

 خرید خانه ارزان در ترکیه

کاخ دلماباغچه

یکی از بهترین مناطق دیدنی استانبول کاخ دلماباغچه استانبول است. شبیه افسانه‌ها نیست؟ چنان شکوهی را در بندبند خود نهفته دارد که آدم دلش نمی‌آید پلک بر هم بزند. اینجا یکی از زیباترین جاهای تاریخی استانبول است که نشان‌گر معماری عثمانی و اروپایی است.

اینجا همان کاخی است که خاندان سلطنتی پس از کاخ توپکاپی به آن نقل مکان کردند. نام «دلماباغچه» به‌معنای «باغ پر از آب» است که با توجه به موقعیت مکانی آن انتخاب شده است، کاخی در میان باغی بی‌حد زیبا و در کنار ساحل. دیدنش هیجان‌انگیز است. حتماً یک صبح زود از روزهای وسط هفته سفرتان را برای دیدن سوئیت‌های تشریفاتی، حرمسرا و اقامتگاه ولیعهد در کاخ دلماباغچه اختصاص دهید تا مفهوم معماری بی‌نظیر را بهتر درک کنید.

آدرس کاخ دلما باغچه: استانبول، بشیکتاش، محله ویشنه‌زاده، خیابان دلماباغچه

ساعت کاری: 9 صبح تا 4:30 عصر | دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: